facebook

Często lokalne biznesy mają ograniczone budżety na promocję, co skłania do kombinowania… Internet to świetne miejsc, aby skalować potencjał zgromadzony w sąsiedztwie i we własnym lokalu. Z takim kapitałem dzięki technologii można organicznie lub bardzo niskim kosztem zdobywać zasięg  w internecie. Jak to zrobić? Poniżej lista przez, którą warto przebrnąć…

 

Facebook organicznie

Najpopularniejszy serwis społecznościowy na świecie posiada szereg narzędzi, które pozwolą bezpłatnie zdobywać klientów. Wykorzystaj fakt, iż klienci są w Twoim lokalu i w zamian za zniżkę poproś, aby zrobili tzw. „check in” w lokalu, dzięki czemu ich znajomym wyświetli się nazwa fanpage’u. W podobny sposób można spróbować stworzyć akcję promocyjną na podstawie oznaczania znajomych w zdjęciach.

Ważnym elementem są również recenzje, o które warto zabiegać. Aż 92% osób czyta recenzje lokalnych biznesów.

 

Wifi marketing

Darmowy internet w Twoim lokalu, to duża szansa, aby nawiązać relacje z klientem i utrwalić wizerunek marki. Podpięcie się klienta do wifi otwiera taką możliwość. Zalogowany w sieci użytkownik zostanie przekierowany na wybrany landing page. Idealna szansa, aby zaproponować zniżę i zdobyć jego adres e-mail.

 

Content marketing

Opowiedz o swoim sąsiedztwie, ale zrób to w unikalny sposób, tak aby mieszkańcy znający nieźle okolice poczuli również świeżość. Jeśli dużą część klientów stanowią turyści, wówczas masz ogromne pole do popisu, aby zaimponować im treścią o charakterze przewodnikowym.

Pisanie własnego blogu to również świetna okazja, aby pokazać społeczność swoich klientów, a także nawiązywać współprace z innymi firmami w pobliżu, co może zaowocować akcjami co-brandingowymi.

 

Kontekst w marketingu

Jeśli w Twojej okolicy znajduje się obiekt, który jest często odwiedzany, to zapewne jest on również popularny w wyszukiwarce. Nie zaprzepaść szansy i stwórz treści, które będą rywalizować o pozycje w Google na dane słowa kluczowe. Stwórz wartościową informacje i ozdób ją kreatywnością, aby osiągnąć efekt świeżości. Czasami warto wspomóc swoje działania poprzez Google Adwords, szczególnie tam, gdzie konkurencja nie jest duża.

 

Remarketing

Użytkownicy, z którymi masz już za sobą pierwszą interakcję, są bardziej skłonni, aby wykonać konkretne akcje. Poproś ich o recenzje lokalu na Facebooku albo zaoferuj np. zniżki, jeśli rekomendują lokal swoim znajomym. Dzięki listą remarketingowym masz ich w zasięgu, dlatego możesz kreatywnością ściągnąć z powrotem klientów do siebie.

 

Aplikacje i biznes lokalny

Z czym się kojarzą? Jeśli aplikacje są dobrze zrobione, to powinny się kojarzyć z dużym zaangażowaniem użytkowników. Co zawierają? Treści. A co za tym idzie warto poszukać odpowiedniej aplikacji, która pozwoli użytkownikowi odkryć nasz biznes. Zaletą aplikacji jest przetwarzanie ogromnych ilości danych, co pozwala dopasować content ściśle pod potrzeby użytkownika. Klienci pozyskani tą drogą będą bardziej dla nas wartościowi niż w przypadku masowych reklam, które nie biorą pod uwagę personalnych aspektów.

 

Aplikacje dla gastronomii:

Pyszne.pl

Kekemeke

PizzaPortal.pl

Zomato

 

Aplikacje związane z klubami nocnymi:

PartyMap

Where2b

Valdo

 

Aplikacje turystyczne:

Yelp

Trip Advisor

Foursquare

Trivago

Airbnb

 

Potrzebujesz pomocy w zbudowaniu wizerunku firmy w internecie? Zgłoś się do nas