facebook

Każdy kto zanurzy się w internetowym oceanie informacji narażony jest na krę w postaci nieaktualnego linku, który spowoduje wyświetlenie się tzw. błędu 404. Zdezorientowany internauta może po prostu zamknąć taką stronę, dlatego też warto potraktować ją jako landing page. Jeśli katastrofa to tylko w dobrym stylu jak na Titanicu!

Error 404 to doskonała okazja, aby zaprezentować storytelling marki w oparciu o sytuację kryzysową. Dlatego w takich sytuacjach doskonale sprawdza się humor w połączeniu z kreatywnością. Warta uwagi strona 404 to również świetny zabieg SEO na budowanie backlink’ów ze względu na aspekt PR-owy, o czym świadczy niniejszy wpis na blogu. W Internecie jest dużo stron 404, które są kreatywne „na siłę”, więc tym bardziej zapraszamy do naszego zestawienia najciekawszych rozwiązań nie tylko pod względem estetyki, ale również funkcjonalności.

 

Bob Wassermann

404_1

Zabawny error na stronie designera. Idealna reklama jego umiejętności w zakresie kreacji.

 

Lego

 

404_2

Kreacja 404 z wykorzystaniem postaci zabawek, które ze swoim kulturowo zakorzenionym wizerunkiem wywołują pozytywne wrażenia. Bez zbędnych komunikatów tekstowych.

 

Mailchimp

404_3

Jeden z liderów w branży systemów do email marketingu postawił na kreację video w tle. Wokół mailchimp’owskiej małpki roztacza się para symbolizująca, iż coś się „zagotowało”. Dodatkowo pojawia się okienko wyszukiwarki jako użyteczny aspekt przekierowania użytkownika w poszukiwane przez niego miejsce.

 

Pizza Milano

404_4

Bardzo smaczne i użyteczne zaaranżowanie (menu) błędu 404. Kolor tła wzmaga optymizm i apetyt.

 

Blue Fountain Media

404_5

Ta agencja zajmująca się digital marketingiem postawiła na rozrywkę. Broken link zamienia się w grę Packman. Dobra robota!

 

Meu Movelde Madeira

404_6

Liczba 404 w świadomości internautów oznacza, iż coś poszło nie tak. Powyżej przykład w jaki sposób komunikować error nie rezygnując z prezentacji produktów.

 

Swapbox

404_7

Udane zestawienie 404 i produktu. Bez przesadnej kreatywności. Przyciski CTA bardzo dobrze dobrane.

 

Hugo Franca

404_8

Jasny przekaz w niecodzienny sposób. Bardzo duży plus za podpięcie kanałów social media.

 

RSQ

404_9

Błąd 404 to idealny moment dla marki, aby pokazać humor, nawet ten czarny. Duży plus za estetykę wizualną zgodną z ideą „less is more”.

 

Grant Burke

404_10

Przyjemny dla oka error z wykorzystaniem słynnego w amerykańskiej popkulturze motywu mleka i zaginięcia.

 

Nulab Inc.

404_11

Wykorzystanie onomatopei wzmacnia humorystyczny przekaz. Wystarczy zostawić na stronie błędu górne menu, aby użytkownik mógł swobodnie nawigować na stronie.

 

Tworząc powyższe zestawienie nie możemy sami nie mieć specjalnie przygotowanej strony 404. Zagubieni na naszej stronie zobaczą taki oto ekran.

404_12