facebook
Powrót

Social media / content marketing

Dla startupu z branży kosmetycznej prowadzimy działania z zakresu social media i content marketingu. Główne kanały komunikacji to Facebook i Instagram. Z uwagi na startupowy charakter aplikacji, prowadzimy również działania na Twitterze.

Wspólnie z klientem obraliśmy za cel budowanie świadomości marki Cosmetic Scan jako tej, która zrzesza społeczność dbającą o zdrowie skóry. Realizacja celu automatycznie przełożyła się na wzrost instalacji aplikacji. W przeciągu kilku miesięcy zbudowaliśmy społeczność ponad 35 tysięcy użytkowników.

 

Kula śnieżna

Płatna promocja zainspirowała innych influencerów/dziennikarzy do bezpłatnych wpisów na temat aplikacji. Dodatkowo wspólnie z klientem badaliśmy zadowolenie użytkowników z aplikacji, co przełożyło się na zmiany w produkcie, które zaowocowały wzmożonym zaangażowaniem grupy docelowej.

Inne kampanie przeprowadzone dla naszego klienta oparte są stricte o klasyczny content marketing. Jednym z przykładów jest artykuł na temat szkodliwości aluminium, który osiągnął liczbę 699 udostępnień na Facebooku, 369 komentarzy i ponad 10 000 wyświetleń wpisu na blogu. Odpowiednia kreacja i dobór tematu sprawiły, że koszty reklamy były niskie.

Część kampanii została oparta o influencerów z branży urodowej. Za główne kryterium doboru została uznana wiarygodność influencera w kontekście wartości marki (dbanie o zdrową skórę). Przy wyborze blogerów zasięg nie był najważniejszy. Dużo ważniejszym kryterium było stworzenie ciekawych kreacji na blogach zewnętrznych. Zasięg zbudowaliśmy przez system reklamowy Facebook Ads. Odbiór reklamy był bardzo dobry, o czym świadczy niska stawka za kliknięcie w post (8-14 gr CPC). Reklama dotarła do 454 tysięcy osób.

Optymalizacja kosztów w towarzystwie dobrej kreacji

Przygotowaliśmy dla klienta również explainer video, a także szereg video infografik, które prezentują statystyki z aplikacji (naturalne lokowanie funkcjonalności aplikacji). Na Facebooku tworzymy także life-stylowe posty z głosowaniem. Koszt reakcji dla jednego postu wyniósł 1/3 grosza, dzięki czemu bardzo niskim kosztem zaangażowaliśmy 7300 użytkowników.

 

"Biorę udział w programach akceleracyjnych dla startupów i zawsze informacja o naszych stawkach za kliknięcie w reklamę powala na kolana moich kolegów z branży. Agencja Yeslogo rzetelnie, kreatywnie i z analitycznym zmysłem, tworzy dla nas kampanie, które zamieniają się bardzo często w viral. Cosmetic Scan z Yeslogo łączy przede wszystkim chęć wyprzedzania trendów, tak aby pozostawić konkurencję daleko w tyle. Do czego zmierzamy konsekwentnie ciężko pracując każdego dnia"

Tomasz Tomczak, CEO Cosmetic Scan