facebook

Zanim zdecydujemy się na współpracę naszej marki z digital influencerem należy wziąć pod uwagę szereg czynników. Influencer marketing przynosi bardzo dobre efekty. Popyt na usługi blogerów jest spory, tak więc ta grupa zawodowa stawia bardzo mocno swoje warunki. Profesjonalizacja blogosfery to również sygnał, aby wymagać więcej. Dlatego warto prześwietlić digital influencera, tak aby kampania okazała się skuteczna. Poniżej istotne czynniki, które należy przeanalizować przy doborze blogera:

 

  1. Wiarygodność

 

Zawsze należy porównać jak wyglądały wcześniejsze lokowania produktów we wpisach blogowych danego influencera. Jeśli blog jest zbyt przepełniony sponsorowanymi wpisami i nie ma w akcjach promocyjnych subtelności, to bardzo możliwe, że czytelnicy „z góry” traktują te wpisy i nie spełnią one swojej roli. Trzeba uważać również na blogi, które nie powstały z pasji, ale z chęci zarabiania pieniędzy. W takim przypadku możemy mieć do czynienia ze sztucznie podbijanymi zasięgami. Łatwo jest kupić fanów na Facebooku, lecz dla marki takie działania są bezużyteczne. Search Graph na Facebooku umożliwia sprawdzenie kto lubi dany fanpage – jeśli zobaczycie fanów z krajów arabskich to najprawdopodobniej należy zrezygnować ze współpracy z takim digital influencerem.

fakefb

 

  1. Aktywność fanów

Liczba komentarzy pod publikacjami digital influencera jest bardzo ważna, ponieważ pokazuje stopień zaangażowania fanów. Warto sprawdzić, czy bloger nie ma zbyt dużo tak zwanych hate’erów. Mogą oni zaszkodzić naszej marce. Nie popadajmy w euforie widząc dużo komentarzy, ponieważ blogerzy często wymieniają się opiniami na temat postów (popularna praktyka w społeczności Youtube’a, czy też Bloggera). Z pewnością jest to bardzo ważny wskaźnik przy wyborze digital influencera, jednakże nie patrzmy ślepo w liczby.

 

  1. Świadomość marketingowa influencera

Jeśli blog jest dobrze zoptymalizowany pod kątem marketingu to bardzo dobry znak. Daje to wiarygodność dla zasięgów organicznych jakimi dysponuje digital influencer. Na pewno też łatwiej się będzie koordynować akcję promocyjną, jeśli będzie on świadomie operował technikami marketingowymi.

 

  1. Zasięg

Analiza wszystkich kanałów dystrybucji pozwoli nam na predykcję w kwestii ilości osób, do których dotrze nasza akcja promocyjna. Liczy się tutaj charakterystyka danych kanałów (np. obcięte zasięgi organiczne na Facebooku). Duży organiczny zasięg nie jest kluczowym wymogiem, ponieważ ważniejsze jest to jakie emocje w odbiorcach wywoła kreacja z influencerem. Zasięg możemy zdobyć poprzez płatne reklamy.

 

  1. Kreacja

Oto największa istota influencer marketingu. Zwróćcie uwagę na design i  UX blogu, ponieważ świadczy to bardzo dużo o podejściu do komunikacji przez influencera. Bardzo ważne jest to jakie zdjęcia robi, bo zapewne będziecie chcieli, aby produkt znalazł się w jego obiektywie. Zdjęcia muszą wyglądać naturalnie. Pamiętajcie również, że bloger musi być krytyczny, a także co może wydać się paradoksem… niezależny. Jeśli influencer nie czuje produktu marki to jego czytelnicy to wyczują. Każda doza sztuczności będzie zmniejszała konwersje z takiego wpisu. Warto również wyjść poza utarty schemat recenzji i zaskoczyć użytkowników. Jak? Na to pytanie można odpowiedzieć tylko w odniesieniu do konkretnych marek i blogerów. Macie do dyspozycji cały arsenał interaktywnych zabawek jakie dał nam internet, więc można dać się ponieść fantazji…