facebook

Firma Marka Zuckenbergha co jakiś czas testuje nowe rozwiązania w zakresie UX. Pamiętamy bunt użytkowników, gdy dwa posty w newsfeedzie były równolegle do siebie, dlatego też wycofano się z tego pomysłu. Polityka w zakresie designu Facebooka jest konserwatywna, choć jak przystało na lidera branży social mediów, firma ciągle testuje nowe funkcjonalności.

Najnowsze aktualizacje edge ranku, interaktywny storytelling, udoskonalenie video marketingu, ułatwianie płatności za produkty, czy też inwestycja w virtual reality, malują w jasnych barwach przyszłość . Zagadką natomiast pozostaje kwestia designu, który powinien doczekać się aktualizacji. Przejęty przez Marka Zuckenbergha Instagram odświeżył jakiś czas temu layout, dlatego być może to samo czeka zaniedługo Facebook. Oczywiście drastyczne zmiany na są ryzykowne, dlatego koncepcja evolutionary redesign’u wydaje się być jedyną słuszną drogą w tym przypadku.

Ze strony designerów często można się spotkać z opinią, iż layout Facebook’a nie jest doskonały i nie rozwija się wraz z trendami w zakresie projektowania. W internecie jest mnóstwo koncepcji redesign’u Facebooka. Poniżej zestawiliśmy wg nas najciekawsze…

 

 

1) Desktop:

Narayan Karthik

F1

f2

 

Rajdip Mitra

f3

 

Gilmar Franca

f4

 

Rof Tentik

f5

 

Murillo Lima

f6

 

Moonish

f7

 

2) Mobile:

Edoardo Birbini

f8

 

Ahmed Adel

f9

 

Unity

f10

 

Monish

f11

 

Bruno La Versa

f12