Firma Marka Zuckenbergha co jakiś czas testuje nowe rozwiązania w zakresie UX. Pamiętamy bunt użytkowników, gdy dwa posty w newsfeedzie były równolegle do siebie, dlatego też wycofano się z tego pomysłu. Polityka w zakresie designu Facebooka jest konserwatywna, choć jak przystało na lidera branży social mediów, firma ciągle testuje nowe funkcjonalności.
Najnowsze aktualizacje edge ranku, interaktywny storytelling, udoskonalenie video marketingu, ułatwianie płatności za produkty, czy też inwestycja w virtual reality, malują w jasnych barwach przyszłość . Zagadką natomiast pozostaje kwestia designu, który powinien doczekać się aktualizacji. Przejęty przez Marka Zuckenbergha Instagram odświeżył jakiś czas temu layout, dlatego być może to samo czeka zaniedługo Facebook. Oczywiście drastyczne zmiany na są ryzykowne, dlatego koncepcja evolutionary redesign’u wydaje się być jedyną słuszną drogą w tym przypadku.
Ze strony designerów często można się spotkać z opinią, iż layout Facebook’a nie jest doskonały i nie rozwija się wraz z trendami w zakresie projektowania. W internecie jest mnóstwo koncepcji redesign’u Facebooka. Poniżej zestawiliśmy wg nas najciekawsze…
1) Desktop:
2) Mobile: