facebook

Vine jest społecznością, która gromadzi miłośników 6-sekundowego video. Bardzo ciężko jest w takim czasie opowiedzieć historię. Na pewno ułatwieniem jest, że będziemy mieli uwagę odbiorcy przez cały czas nadawania przekazu. Dodatkowo zapętlenie treści wzmacnia wielowymiarowość komunikatu, który może być nad wyraz precyzyjny. Vine to szansa na pokazanie zawieszonej chwili w czasie.

Przyjrzeliśmy się w jaki sposób najwięksi gracze wykorzystują ten kanał komunikacji. Nie wszystkie firmy stawiają na Vine. Wybraliśmy te najlepsze, które podjęły wyzwanie.

 

Nike

Firma posiada kilka profili na Vine, które są stworzone na podstawie dziedzin sportowych. Nie da się ukryć, że Nike to czołówka w brandingu. Strumień treści na Vine opiera się o bogatą tradycję firmy w zakresie przekazu video. Content na profilu Vine jest dedykowany i przystosowany do 6 sekundowej formy narracji. Nike w zabawny sposób odnosi się do emocji wyzwalanych na boisku, komentując rzeczywistość w sposób fantazyjny i abstrakcyjny. Marka stara się być blisko klientów, dlatego też w swoich kreacjach nie prezentuje jedynie zawodowego sportu.

 

Profil na temat piłki nożnej

Ulubiony post:
   

 

Redbull  

 

Redbull jako gigant content marketingu trochę rozczarował. Na profilu można znaleźć wycinki z wydarzeń organizowanych przez firmę. Oczywiście jest co pokazywać, aczkolwiek brakuje kreacji dedykowanych dla Vine. Na profilu znajdziemy ciekawe treści, które mają charakter najczęściej reporterski. Duży rozstrzał tematyczny sprawia, iż strumień treści jest chaotyczny. Stworzenie profili tematycznych pomogłoby pozbyć się tego wrażenia.

Profil marki 

Ulubiony post: brak  

 

Samsung Mobile

 

Bardzo dobre posty produktowe. Poklatkowa animacja świetnie służy pokazywaniu różnorodnych cech produktów, co widać po tym profilu. Spójność tematyczna świadczy o tym, iż marka realizuje przy pomocy profilu konkretne cele. Sprzedażowe również.  

 

Profil marki

Ulubiony post:

       

 

Mc Donalds    

 

Profesjonalne podejście. Kreacje specjalnie przygotowane na Vine. Na profilu możemy znaleźć historie na temat podkradania jedzenia i łaknienia produktów Mc Donalda. Dla osób wtajemniczonych odrobinę w zdrowe żywienie, przekaz może się wydawać infantylny i w zasadzie przerażający. Jednakże miłośnikom restauracji ślinianki zaczną pracować.    

 

Profil marki

Ulubiony post: brak  

 

 

Coca-cola    

 

Widać, że marka nie jest przekonana do tego kanału komunikacji, ponieważ ostatni autorski post został wrzucony w sierpniu 2014. Pokazuje to, iż firmy skupiające mocno uwagę na produktach mogą mieć problem ze stworzeniem odpowiednich treści, tak aby nie być kreatywnym w społeczności vine’owskiej na siłę.    

 

Profil marki

Ulubiony post:

 

Hewlett-Packard

 

Profil prowadzony w stylu user generated content. Vine w dużej mierze opiera się o tego typu treści, dlatego takie komunikaty mogą znaleźć rzeszę odbiorców. Przedstawienie marki na luzie nie jest wcale proste. W tym przypadku marka wspiera się zabawnymi postami innych viner’ów. Oczywiście w loopach są produkty HP.

 

Profil marki

Ulubiony post:
       

 

Amazon    

 

Charakter Vine bardzo dobrze wpisuje się w strategię video marketingową marki. Seria filmów Amazon Home Improvement Shorts to tips&tricks dla lubiących usprawniać I upiększać swój dom. Posty na Vine w tym przypadku mają formę trailera. Oprócz tego w postach Amazona dominuje prezentowanie produktów w fantazyjnym świecie.  

 

Profil marki

Ulubiony post:

 

Converse

 

Komunikację marki można uznać za wzorcową pod względem kreacji. Niestety na profilu Converse nie ma zbyt wielu wpisów. Duża spójność pod względem estetycznym i tematycznym. Przede wszystkim 100% zrozumienie idei 6 sekundowych loopów. Brawo!

 

Profil marki

Ulubiony post:

 

Zdjęcie (intro): Derek Rose

Zdjęcie (cover): Iwan Gabovitch